Direktlänk till inlägg 25 juni 2016

Manuel Antonia

Av Simone - 25 juni 2016 14:14

Hi. Long time ago. Sorry. Jag har varit på Hogar De Maria mån -ons med en trevlig hjälpreda som också är volontär som heter Joel. Han slutade dock denna vecka med sitt sista pass. Barnen helt superbra. Fick liten klistermärken och ja såklart så leker dem med en så att man blir så trött men jag gillar det. Jag får ta kort så kommer göra det nästa vecka. Ja vad är det för lekar vi gör: springa och försöka ta dem, spela bollspel, gunga, måla, låta dem använda en som häst. Sedan är personalen där snälla, dock kanske lite avståndstagande i början men när de väl lär känna en så är det som magi. Jag kommer sakna Joel som inte kommer vara kvar men jag hoppas han har det bra. Jag tänkte skriva också att man varit förkyld i torsdags och fick inte gå till Hogar och det är förståeligt. Jag har fortfarande hes röst men mår mkt bättre. Så hoppas verkligen att min röst återställs tills måndag. Jag låg i sängen och såg film och vilade. Det hjälpte verkligen. Sedan igår åkte vi buss till Manuel Antonia och ska vara här i helgen. Ska bli kul hoppas jag. Är här med en tjej Summer som är från Texas. Även en till men hon måste åka hem idag. Så igår åt vi lite mat och jag handlade frukost samt kvällsmat. Gott gott. För jag måste spara pengar😊 så då äter jag inte frukost på restaurang utan på hotellet. Vi ska göra roliga saker idag och hoppas det blir roligt. Hoppas alla har en underbar midsommar helg nu också. Här borta firar man inte midsommar 😉


Rolig/nyttig fakta om Costa Rica: 

Du får inte slänga toalettpapper i toaletten.

De har alltid nästan ris och bönor. 

Alla har inte varmduschar.

Sängarna kan vara hårda.

Finns massa nya insekter.

De har wifi nästan överallt. Om man är på restaurang eller hotell. 

Visa inte upp mobil eller kamera. För någon kan bli sugen att ta det ifrån en.

De är mkt duktiga kockar här. 

En maträtt som är traditionell som är tonfisk och tomat ned vitlök samt lime som ska ätas kall har jag otroligt svårt att äta men den är en mycket populär rätt. 


Ha det så bra ihelgen allesammans   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simone - 13 juli 2016 17:23

Hej, jag har egentligen inte mycket att skriva men kommer ändå blogga lite åt er. Vi är många volentärer,  de är snälla och rara och jag ser upp till Serita som äger detta animal resure center. Vi håller på och flyttar djur och bygger burar på det ny...

Av Simone - 7 juli 2016 19:26

        förlåt om ni har väntat eller inte beror nog på vem som läser. Men jag lever iallafall. Med djuren helt sant. Här vaknar man av djuren, de är de enda man gör på dagen  Tro inte att man får en helg ledig hehe nope de är bara en dag per v...

Av Simone - 3 juli 2016 20:42


Min helg varit intressant och trevlig. Är med djuren idag. Kommer få se på i typ 2 dagar för djurens skull. Jag klarade att åka buss och de var två bussbyten och ta taxi för att komma till första busstationen. Men har fått ganska svensk mat här idag....

Av Simone - 3 juli 2016 02:16


Jag pratade med min bror för två timmar sedan. Han sa att han kommer läsa min blogg imorgon. Så jag tänkte passa på och tillägga ett blogginlägg för just honom.  Jag har alltid älskat min bror. Det finns inget jag är mer stolt över än honom. Han är...

Av Simone - 2 juli 2016 04:07

Jag fick godkännande att lägga upp mina bilder här på bloggen 😀                    ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards