Direktlänk till inlägg 27 juni 2016

Manuel Antonia fortsättning

Av Simone - 27 juni 2016 02:48

Hi. Jag har haft det så roligt med Summer och även Janie. Vi bodde på ett mycket mysigt hotell dock ingen tvål på toan och man kunde se in så det vart inte privata toalettbesök haha. Vi hade AC på hotellrummet och det var ren lyx!! Det rekommenderas när man är vid en het strand för att man får sova så mycket bättre. Det är en lång bussresa hit vilket men ändå inte, 4 timmars resa så det är inte så farligt egentligen. Med stopp såklart. Ja men vad ska vi börja berätta. Jo. Jag mår mycket bättre i hälsan,som rykten säger är Manuel Antonia helande för kropp och själ. Kanske hehe. Jag och Summer gjorde en Canopy tour. Så himlens roligt. Det är alltså när man glider genom skogen på linor. Helt galet och man fick glida i luften på en lina och man åkte själv. Vi var en grupp som dock hjälp av 5 starka män som såg bra ut och vältränade och snälla och de satte fast oss på själva linan innan man skulle åka och gick såklart igenom säkerheten. Man skulle själv bromsa. Asså jag kan rekommendera att alla som vågar göra detta att göra det!!! Om du har möjlighet. Min vän summer var höjdrädd och att gå på rangliga trappor son var håliga högt upp i skogen och träden skrämde henne men hon gjorde detta ändå!!:D jag gjorde en Tarzan swing som innebär att man har en lijan och kastar sig utåt och svingar.. Så läskigt men så kul!!  Sedan har vi varit och gått i national park och alla guider ville visa oss och ha med oss med dem men det kosta så mycket..Så nej men då blir de sura såklart och säger: vi måste ge våra barn mat men de förstår inte att vi måste ibland spara pengar. Jaja vi såg ett fint vattenfall som ni får på bild och några djur såg vi som sengångare och Apor men inga ormar som tur är och inga spindlar. Jag var tvungen att testa en kokosnöt för har aldrig druckit en sådan. Den var mums men kall och härlig. Har druckit godare saker i mitt liv. Så den får några poäng. En till historia. Vi låg på stranden och solade lång ifrån vattnet men vad tror ni inte händer. Jo vattnet tar tag i våra saker och medan vi solade men som tur var så fick vi tag i allt men det var sandigt och blött och även vi haha. Det ledde till mycket skratt.

 Canopy bilder kommer komma men vi har inte fått dem ännu. Men ja detta var min roliga helg. Hoppas eran varit underbar puss och kram.                       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simone - 13 juli 2016 17:23

Hej, jag har egentligen inte mycket att skriva men kommer ändå blogga lite åt er. Vi är många volentärer,  de är snälla och rara och jag ser upp till Serita som äger detta animal resure center. Vi håller på och flyttar djur och bygger burar på det ny...

Av Simone - 7 juli 2016 19:26

        förlåt om ni har väntat eller inte beror nog på vem som läser. Men jag lever iallafall. Med djuren helt sant. Här vaknar man av djuren, de är de enda man gör på dagen  Tro inte att man får en helg ledig hehe nope de är bara en dag per v...

Av Simone - 3 juli 2016 20:42


Min helg varit intressant och trevlig. Är med djuren idag. Kommer få se på i typ 2 dagar för djurens skull. Jag klarade att åka buss och de var två bussbyten och ta taxi för att komma till första busstationen. Men har fått ganska svensk mat här idag....

Av Simone - 3 juli 2016 02:16


Jag pratade med min bror för två timmar sedan. Han sa att han kommer läsa min blogg imorgon. Så jag tänkte passa på och tillägga ett blogginlägg för just honom.  Jag har alltid älskat min bror. Det finns inget jag är mer stolt över än honom. Han är...

Av Simone - 2 juli 2016 04:07

Jag fick godkännande att lägga upp mina bilder här på bloggen 😀                    ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards