Direktlänk till inlägg 2 juli 2016

Sista dagen på barnhemmet

Av Simone - 2 juli 2016 02:49

  Ja. Vad ska man börja. Jo jag tyckte mycket om att vara med barnen men som alla andra volentärer känner där så känns man inte välkommen. Inte på riktigt. Och det är ingens fel eller något. Bara är att dem antingen är trötta eller irriterande på oss. Men jag har lärt mig en del där borta och jag vet att man kommer sakna barnen. Hoppas dem blir adopterade snart och får bra hem. Såklart alltid när man är med barn så klickar man bättre med vissa och dessa är hoswei och Dawid och det fanns många mer sötnosar som kaisa, Isaura och Pedro, kimberlin. Jag har fina kort och små saker att minnas av dem. Synd bara att man inte prata spanska för då kunde man förstå dem mycket bättre. Jag gav dem tre filmer idag som angry birds, kungfu panda 3, finding dory.

Jag har också varit på savannah park, tror det stavas så. Mycket fin park med natur och skulpturer och lite lekparker också. Vi tog en trambåt och trampa oss ut. Jag vet inte vad jag hade gjort utan dessa tjejer. De rädda min resa och så jordnära och jag klickar med dem mycket. Vi står för att må bra, motionera och inte supa oss redlösa som många vill. Jag lämnat massa mysiga kramar från mig till barnen och de känns skumt att kanske aldrig se dem igen. Men jag kommer träffa Summer och säkert Janie igen för jag kommer i framtiden åka till Texas och hälsa på och ta med en vän från Sverige 😀 

Nu får ni se bilder från Canopy från Manuel Antonio och Parken Savannah  😉                  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simone - 13 juli 2016 17:23

Hej, jag har egentligen inte mycket att skriva men kommer ändå blogga lite åt er. Vi är många volentärer,  de är snälla och rara och jag ser upp till Serita som äger detta animal resure center. Vi håller på och flyttar djur och bygger burar på det ny...

Av Simone - 7 juli 2016 19:26

        förlåt om ni har väntat eller inte beror nog på vem som läser. Men jag lever iallafall. Med djuren helt sant. Här vaknar man av djuren, de är de enda man gör på dagen  Tro inte att man får en helg ledig hehe nope de är bara en dag per v...

Av Simone - 3 juli 2016 20:42


Min helg varit intressant och trevlig. Är med djuren idag. Kommer få se på i typ 2 dagar för djurens skull. Jag klarade att åka buss och de var två bussbyten och ta taxi för att komma till första busstationen. Men har fått ganska svensk mat här idag....

Av Simone - 3 juli 2016 02:16


Jag pratade med min bror för två timmar sedan. Han sa att han kommer läsa min blogg imorgon. Så jag tänkte passa på och tillägga ett blogginlägg för just honom.  Jag har alltid älskat min bror. Det finns inget jag är mer stolt över än honom. Han är...

Av Simone - 2 juli 2016 04:07

Jag fick godkännande att lägga upp mina bilder här på bloggen 😀                    ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards