Direktlänk till inlägg 7 juli 2016

Im back

Av Simone - 7 juli 2016 19:26

        förlåt om ni har väntat eller inte beror nog på vem som läser. Men jag lever iallafall. Med djuren helt sant. Här vaknar man av djuren, de är de enda man gör på dagen

 Tro inte att man får en helg ledig hehe nope de är bara en dag per vecka. Så här kan en utav mina dagar se ut.

I städa 10 burar

Träna något djur till aktivitet

Mat för människor 

Sedan

Göra ordning mat åt djuren 

Träna djuren till aktivitet

Sedan middag

Sedan mata djuren 

Självklart så jobbar man ihop, jag städar självklart inte 10 burar själv.

 

Dagarna här kan se väldigt olika ut. Man väljer lite själv vad man vill göra. Ibland blir man tillsagd att göra. De har så många olika djur här. Allas historia börjar med antingen att människan haft dem som husdjur. Vilket är helt sjukt och gjort de kanske skadade för livet eller så kan de bli rehabiliterade och må bättre. Då kan de nog släppa ut dem i det fria igen. Vi har exempelvis en apa som bott på en bar och är en alkolist. Han har vart full i många år. 

Han är en spidermonkey och ja kommer lägga upp en bild i framtiden på honom. Vi har också sengångare och Apor av så många slag. Sedan massor av olika fåglar som papegojor, curassow, bug olepopo. Red lored parot. 

Ja och massa mer. Vi tränar dem till att göra aktiviteter. Självklart inte alla djur. Utan de som är svaga och behöver röra på sig. 

Vi lever i grupper och arbetar i grupp jämt. Vi sover ihop och ja man blir som ett samhälle här borta. Med bara små affärer med mat en bra bit bort. Med bara kalla duschar. Jag luktar nog inte så gott här, pga jag luktar så mycket djur. Träffat många trevliga människor här. Från olika delar av världen. Ingen är elak eller stöter bort än. Så detta ställe är egentligen bara till för rehab och sjuka djur och sedan om möjligt släppa ut dem i de fria. 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simone - 13 juli 2016 17:23

Hej, jag har egentligen inte mycket att skriva men kommer ändå blogga lite åt er. Vi är många volentärer,  de är snälla och rara och jag ser upp till Serita som äger detta animal resure center. Vi håller på och flyttar djur och bygger burar på det ny...

Av Simone - 3 juli 2016 20:42


Min helg varit intressant och trevlig. Är med djuren idag. Kommer få se på i typ 2 dagar för djurens skull. Jag klarade att åka buss och de var två bussbyten och ta taxi för att komma till första busstationen. Men har fått ganska svensk mat här idag....

Av Simone - 3 juli 2016 02:16


Jag pratade med min bror för två timmar sedan. Han sa att han kommer läsa min blogg imorgon. Så jag tänkte passa på och tillägga ett blogginlägg för just honom.  Jag har alltid älskat min bror. Det finns inget jag är mer stolt över än honom. Han är...

Av Simone - 2 juli 2016 04:07

Jag fick godkännande att lägga upp mina bilder här på bloggen 😀                    ...

Av Simone - 2 juli 2016 02:49

  Ja. Vad ska man börja. Jo jag tyckte mycket om att vara med barnen men som alla andra volentärer känner där så känns man inte välkommen. Inte på riktigt. Och det är ingens fel eller något. Bara är att dem antingen är trötta eller irriterande på os...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards