Alla inlägg den 13 juli 2016

Av Simone - 13 juli 2016 17:23

Hej, jag har egentligen inte mycket att skriva men kommer ändå blogga lite åt er. Vi är många volentärer,  de är snälla och rara och jag ser upp till Serita som äger detta animal resure center. Vi håller på och flyttar djur och bygger burar på det nya stället som är så himla fint

 Jag tycker de är svårt och lägga upp kort här men kommer göra det senare idag. Nu får ni nöja er med text. Jag har börjat räkna ner dagarna och nu snart har alla jag känt sen de första veckorna åkt hem men snart min tur. Jag har fått med alla djuren jag önskar. Städat och rehabiliterat djuren. Har gått runt med systemkameran idag så men kan exp inte lägga upp dem på bloggen på grund av jag bloggar med mobilen ;) 

Jag har ett favorit djur. Sengångare och White headed monkey här borta. Har hållit Apor, sengångare här. Men här är de vilda djur så vi får självklart inte göra dem tama. Eftersom de ska ut i det fria igen, dock inte alla. 

Så vi får träna vissa djur som har försvagat skelett eller måste aktivera muskler. För att få igång dem.

De är volentärer som har byggt ställningar som är gjorda tjocka grenar. Där de kan klättra på. Marmasets och sengångare och apor. De är så gulligt, vi använder oss av söt potatis och de älskar det. Man håller de framför dem så de rör på sig och klättrar. När de når mål får de belöning. Vi har byggt och målat massa väggar och byggt en hundkoja. Nu ska man arbeta igen. Samt läsa bok!!

Hoppas allt är bra med er. Va rädda om er så är jag det också. Så ses vi snart. KRAM 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards