Alla inlägg den 12 juni 2016

Av Simone - 12 juni 2016 19:15

Hi. Jag tänkte meddela först och främst att aldrig va ensam här. Har lovat det nu och så alla kan pusta ut. Jag kommer berätta mer i detta lägg om varför jag skrev sådär. Vi börjar med den mycket lyckade fredag,  vaknade såklart väldigt tidigt för att hinna med bussen. Jag satt mig dock i fel buss i början men det löstes snabbt sen utav att åka taxi till bussen. Så vart det igång. En väldigt trevlig grupp att åka med. Träffade två tjejer från Danmark. Två systrar som åkte lite runt i länder. Vi såg först coffie plantation. Det var information och de visade hur man gjorde kaffe förr. Väldigt coolt och att de berättade hur de låg i vatten först. Sedan blandades om och innan de skickas till andra länder. Om de är kvar i Costa Rica så rostas dem antingen light, medium, dark. Vill också säga att de solrostas. Så de blir torra utav solen. Detta är gamla metoder som inte används på samma sätt nu. Vi fick sedan reda på att det finns tre stadier utan Coffee beans bra, blandat, ganska dåliga. De som har sämst kvalité går faktiskt till Starbucks. Vilket jag tyckte var lite ironiskt. Vi i Europa har något bra avtal utav Costa Rica att få bäst kvalité. Vilket är bra! 😊 efteråt gick vi i härlig skog och även var vi påväg till Poas  🗻 vulkan. Den var riktigt härftig. De berättade att den var den näst största vulkanen i Costa Rica samt att den var aktiv.  Vi fick också reda på att vi hade tur att se den för dimman kan ofta hindra att kunna se den så bra men vi hade tur. Sedan bärde det av mot djuren. Dessdjur kommer inte stanna däföralltid. Utan när de är redo så släpps dem ut i det vilda igen. Kommer lägga upp bilder på djuren. Ja sedan vart det vattenfall. Det var de bästa på utflykten och stället hette peace lodge laraz waterfall gardens Costa Rica. Ett jätte fint vattenfall och de fanns några små också. Sedan också var vi ju då i en regnskog. Mycket trevligt. Och det regna såklart. Man skulle titta in i vattenfallet och sedan i skogen och så skulle de ske något magiskt. Skogen rörde på sig. Det var awsome. 

 

Efteråt var det dags nu att åka hem. Nu ska jag berätta om en utav de värsta lördagarna i mitt liv kortfattat. Jag skulle åka till ett utav de nästan vackraste platserna på planeten. Jag skulle åka med ally och simeng men Ally kunde inte komma även fast hon köpt biljett för hon hade blivit av med pengar för att en taxi hade begärt så mycket pengar utav henne så hon vart pank. Så då var det bara jag och simeng och skulle mötas vid bussen. Men bussen skulle åka iväg klockan 6:30 men de släppte på folk tjugo över redan så dumma jag gick på bussen och tänkte att jag väntar här på bussen. Men hon kom aldrig. Så ja....Jag var alltså påväg mot monteverde. Det var så vackert genom bussrutan. Så vart så posetiv och glad. Men sen... Ja kom dit och tänkte ja..nu måste jag checka in på hotell för natten sen och hittade ett hotell men de hade bara gemensamma rum och ja vill ha eget men jag letade vidare

 Jag bokade lineåkning. En lina som leder genom skogen. Så himla häftigt. Men sedan vart jag lite rädd och nervös för att min mor och far skulle veta om att jag hamnat av misstag i monteverde ensam och ska sova själv. De tyckte inte alls om den idén och jag gjorde deras kväll och natt illa och har fortfarande skuld över att göra den oroliga och må dåligt. Men visste att om jag inte sagt något så hade de blivit sura och arga och besvikna

 Men eftersom som de mådde inte bra av detta så åkte jag tillbaka till familjen.. Så det vart 11 timmar i buss och jag grät mycket påvägen hem eftersom det vart så fel.. Jag hade så ont i mina ben.. Men ja..eftersom mina föräldrar vart rädda så kommer ja lova dem att aldrig va ensam igen.  Så det var en mycket jobbigt lördag och söndag för oss alla. Nu får vi ta nya tag..Jag har hemlängtan efter detta och känner att det är sjukt komplicerat att va här ensam. Men får ta det. Puss o kram på er och här får ni bilder från fredagen men eftersom jag åkte hem från monteverde så finns de inga bilder. Puss

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards